ترجمک: ترجمه حرفه ای متون تخصصی

خدمات تایپ، ترجمه و پایان نامه ترجمک

ترجمک: ترجمه حرفه ای متون تخصصی

خدمات تایپ، ترجمه و پایان نامه ترجمک

جبران خطای پیش بینی و ضرر مشتری

پنجشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۵۴ ب.ظ

می دانیم که اطلاعات پیش بینی همیشه با  انحراف همراه است، اما به کاهش زمان رسیدن محصول به بازار کمک می کند. این مهم است چرا که در صورت طولانی شدن زمان انتظار، وفاداری مشتری کاهش می یابد؛ بنابراین، برقراری تعادل بین خطای پیش بینی و ضرر مشتری ضرورت دارد. در این مقاله یک رویکرد تولید ارائه می شود که هدفش جبران خطای پیش بینی و ضرر احتمالی مشتری در حال انتظار برای یک محصول (یا خدمت) در جهت تقویت سود است. مدل بدیع برای رفع این وضعیت ارائه شده است. نتایج نشان داد که این مدل می تواند راه حل تولید بهتری نسبت به رویکرد ساخت برای انبار (تولید انبوه) یا ساخت طبق سفارش (تولید سفارشی) از طریق شروع تولید در زمانی بین این دو رویکرد سنتی، ارائه نماید.

واژه های کلیدی: مدل تولید، تغییرات پیش بینی، رفتار مشتری

 

1. مقدمه

براساس مدت زمان سپری شده از شروع ساخت تا ورود محصول، چیدمان های تولید متفاوتی وجود دارد، از قبیل ساخت طبق سفارش[1] (MTO)، ساخت برای انبار[2] (MTS) و رویکردهای پیوندی (راجاگوپالان[3]، 2002؛ سوبون، ایشیکاوا و یاماموتو[4]، 2002). برای کاهش انبار داری مورد نیاز، بعضی از سازندگان سعی می کنند که از MTS به MTO تغییر رویه بدهند، اما این منجر به طولانی شدن زمان انتظار مشتری می شود. زمان انتظار یک عامل مهم در حفظ مشتری می باشد، چگونگی کاهش این زمان همیشه ارزش توجه کردن را داشته است. تولید MTS می تواند موجب کاهش زمان انتظار مشتری شود، اما چگونه تولید کردن به اندازه صحیح در جهت برآورده کردن تقاضاهای «آینده» خود یک مسئله حیاتی است. تولید زودرس می تواند مزیت کم شدن نیاز به انبار ایمن، نرخ های بالای استفاده از ظرفیت تولید، و سهولت رسیدگی به نوسانات تقاضا را به همراه داشته باشد (اسپیتر، کوک، و دلایرت[5]، 2005). شائو و دانگ[6] (2012) به طور خلاصه بیان کرده اند که MTO در زمان کم بودن بها و کوتاه بودن زمان بین گرفتن سفارش و تحویل کالا ارجحیت دارد، در حالی که MTS بیشتر در مواقعی که بها بالا بوده و زمان بین گرفتن سفارش و تحویل کالا طولانی است، قابل اعمال تر است.

 برای دریافت کل مطلب به همراه مقاله اصلی، با ترجمک تماس بگیرید (کد مقاله: 110006)



[1] Make-To-Order                               [2] Make-To-Stock

[3] Rajagopalan

    [4] Tsubone, Ishikawa, and Yamamoto

[5] Spitter, Kok, and Dellaert               [6] Shao and Dong

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی