ترجمک: ترجمه حرفه ای متون تخصصی

خدمات تایپ، ترجمه و پایان نامه ترجمک

ترجمک: ترجمه حرفه ای متون تخصصی

خدمات تایپ، ترجمه و پایان نامه ترجمک

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

چکیده:

با وجود نگرانی های قانونی اخیر در مورد برگه های تامین مالی خارج از ترازنامه[1]، و بویژه نگرانی در مورد حسابرسی لیزینگ (اجاره ای)، ما چیز زیادی در مورد اینکه کاربران صورت مالی چگونه ساختاردهی معاملات اجاره ای را در مقایسه با سایر اشکال مدیریت سود می نگرند، نمی دانیم. ما به بررسی نگرش تحلیلگران صورت مالی سمت فروش در مورد ساختاردهی معاملات اجاره ای و تاثیر آن بر ارزشیابی اعتبار مدیریت پرداخته ایم. گرچه اجاره های عملیاتی اغلب به عنوان نمونه ای از ساختاردهی اصلی معامله عمل می کنند، پاسخ های پیمایش انجام شده حاکی از آن است که ساختاردهی اجاره و مصالحه های اختیاری همراه آن موجب همان میزان نگرانی در تحلیل گران نمی شود که در اقدامات مربوط به مدیریت سود دیده می شود (که موجب کاهش درک تحلیل گر از اعتبار مدیریت می گردد). یافته های ما با یافته های پژوهش های قبلی هماهنگ بوده و نشان می دهند که مدیران با استفاده از استانداردهای حسابرسی دقیق برای مدیریت سود، بیشتر از ساختاردهی معاملات استفاده می کنند؛ اما حسابرس ها به احتمال کمتری از این شیوه استفاده می کنند؛ و همچنین حاکی از آن است که کاربران صورت مالی نیز ممکن است خیلی با ساختاردهی معامله نسبت به سایر اشکال مدیریت سود، کاری نداشته باشند.

واژه های کلیدی: حسابرسی اجاره، ساختاردهی معامله، مدیریت سود، اعتبار مدیریت

برای دریافت مقاله کامل و فهرست منابع، با ترجمک تماس بگیرید (کد مقاله: 110017).



[1] off-balance sheet financing

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۴۳
آوید فهیم

افشاء در حسابداری

مقدمه

افشا به عنوان یک لغت در فرهنگ حسابداری وال استریت چنین تعریف شده است: "تحویل حقایق و جزئیات مربوطه به موقعیت یا عملکرد تجاری را افشای حسابداری می گویند. به طور کلی، بورس و سهامداران شرکت ها را ملزم کرده اند که برای جامعه سرمایه گذار، حقایق مربوط به موضوعاتی که روی قیمت سهام شرکت ها اثر دارد را افشا نمایند. این افشا سازی در زمان عرضه به عموم نیز لازم است (فرهنگ حسابداری وال استریت، 2014). اما فرهنگ لغت مالی فارلکس (2012) آن را به عنوان اقدامی داوطلبانه یا اجباری تعریف کرده است که اطلاعات مربوط به قرضه ها، بودجه، سود، سرمایه ها، یا هر چیز مرتبط افشا می گردد. برای اینکه شرکت ها در بورس لیست شوند، بایستی خودشان به افشای این اطلاعات بپردازند و از قوانین و مقرراتی که بر اطلاعات شرکت های عضو بورس حاکم است، تبعیت کنند. افشا برای پیشگیری از دستکاری قیمت و هر عامل دیگر منجر به وقفه در کارایی معاملات انجام می شود.

برای سالیان متمادی در گذشته، اقتصاددانان می پنداشتند همه ی گروه های مربوط به یک شرکت سهامی مثل مدیران و سهامداران برای یک هدف مشترک فعالیت می کنند. اما از سال 1961 موارد بسیاری از تضاد منافع بین گروه ها و چگونگی مواجهه ی شرکت ها با این گونه تضاد ها توسط اقتصاد دانان مطرح شده است.

افشا در حسابداری واژه ای فراگیر است و تقریباً تمامی فرآیند گزارشگری مالی را در بر میگیرد. یکی از اصول اولیه حسابداری اصل افشای کلیه واقعیتهای با اهمیت و مربوط درباره رویدادها و فعالیتهای مالی واحدهای تجاری است. اصل مزبور ایجاب میکند که صورتهای مالی به گونه ای تهیه و ارائه شود که از لحاظ هدف های گزارشگری اولاً به موقع ، مربوط و قابل اعتماد و ثانیاً قابل مقایسه و قابل فهم باشد. یعنی بتواند استفاده کنندگان صورت های مالی را در اتخاذ تصمیمات آگاهانه کمک کند.

این موارد به طور کلی در حسابداری مدیریت به نظریه ی نمایندگی یا کارگزاری مشهور است. هسته ی اصلی نظریه ی نمایندگی بر این فرض استوار است که مدیران به عنوان نمایندگان سهامداران ممکن است به گونه ای عمل کنند یا تصمیم هایی را اتخاذ کنند که لزوماً در راستای بیشینه کردن ثروت سهامداران نباشد. مطابق این نظریه باید ساز و کار کنترلی یا نظارتی کافی برای محافظت سهامداران از تضاد منافع ایجاد شود. موضوع شفافیت صورت های مالی و کیفیت افشای اطلاعات ارائه شده در آن، به عنوان یک راهکار عملی مورد توجه قرار گرفته است. اغلب چنین استدلال می شود که جریان شفاف و با کیفیت اطلاعات موجب کاهش ناقرینگی اطلاعاتی می شود. ناقرینگی اطلاعاتی به وضعیتی اطلاق می شود که آگاهی مدیران از فعالیت های شرکت نسبت به سهامداران و سرمایه گذاران بالقوه و سایر ذینفعان بیشتر است. چنین ناقرینگی اطلاعاتی موجب بروز مشکلاتی نظریه مخاطره ی اخلاقی و انتخاب نادرست می شود (برتا و بوزولان، 2008).

برای دریافت مقاله کامل و منابع مورد استفاده با ترجمک تماس بگیرید (کد مقاله: 110016).

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۰۳:۳۲
آوید فهیم

محافظه کاری حسابداری

محققان تا کنون تعاریف گوناگونی از محافظه کاری حسابداری ارائه داده اند ، برخی از آنها مانند باسو (1997) محافظه کاری حسابداری را اینچنین تعریف کرده است " روشی که طبق آن ، در واکنش به اخبار بد ، شناسایی عایدات و خالص دارایی ها کاهش می یابد و این در حالی است که ، در واکنش به اخبار خوب شناسایی عایدات و خالص دارایی ها افزایش نمی یابد" ، اما بیشتر  محققان در مباحث مربوط به ارزش گذاری دارایی ها ، طبق مبانی حسابداری ، بیشتر به تعاریفی که فلسام و اولسونز (1995) از محافظه کاری دارند ، اشاره می کنند آنها محافظه کاری حسابداری را این گونه تعریف می کنند " انتظار اینکه خالص ارزش داراییهای گزارش شده توسط یک شرکت ، در بلند مدت از ارزش بازار آن کمتر خواهد بود " به عبات دیگر فرض میشود که در اثر بکارگیری محافظه کاری حسابداری ، ارزش بازار داراییهای گزارش شده بیشتر از ارزش دفتری آنها خواهد بود .طبق این تعریف استفاده از بهای تمام شده ، در شناسایی سرمایه گذاریها باعث ایجاد انتظار خالص ارزش فعلی مثبت از سرمایه گذاریها خواهد شد زیرا تحلیلگران انتظار دارند که این سرمایه گذاریها ممکن است کمتر از ارزش آنها برآورد شده باشند . تحقیقات صورت گرفته توسط بیور و رایان (2000) نیز مشابه همین دیدگاه از محافظه کاری حسابداری می باشد ، که محافظه کاری حسابداری را تفاوت بین ارزش بازار و ارزش دفتری دارایی ها عنوان میکنند . پنمن و ژانگ (2002) محافظه کاری حسابداری را انتخاب روش و برآوردی از حسابداری می دانند که ارزش دفتری دارایی ها را به گونه ای بارز، پایین نشان میدهد . بنابراین در شرایط تورمی ،انتخاب LIFO برای شناسایی موجودی کالا نسبت به روش FIFO  ، روش محافظه کارانه ای میباشد . همچنین بکارگیری قاعده اقل بهای تمام شده یا بازارLCM)) ، به هزینه منظور کردن هزینه های تحقیق و توسعه ، انتخاب روشهای سریع استهلاک ، سیاستهایی که باعث در نظر گرفتن ذخیره بالا برای مطالبات مشکوک الوصول میشود و شناسایی تعهدات مربوط به گارانتی ، روشهای محافظه کارانه ای میباشند که باعث می شوند خالص ارزش دفتری یک واحد اقتصادی ،پایین نشان داده شوند (2002).

محافظه کاری عبارت است از عدم تقارن در الزامات اثبات پذیری برای شناسایی سود و زیان. هرچه تفاوت در میزان اثبات پذیری مورد نیاز برای شناسایی سود در مقابل زیان بیشتر باشد، محافظه کاری نیز بیشتر خواهد بود (باسو، 1997).

محافظه کاری از پنج روش قابل اندازه گیری است:

1.      اندازه گیری به موقع و غیرمتقارن سود باسو (1997)

2.      اندازه گیری نامتقارن اقلام تعهدی به جریان نقدینگی بال و شیواکومار (2005)

3.      نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری سهام (MTB)

4.      اندازه گیری ذخیره مخفی پنمان و زنگ (2002)

5.      اندازه گیری اقلام تعهدی پرداخت نشده منفی گیولی و هاین (2000)

واتز (2002)محافظه کاری حسابداری را اینچنین تعریف میکند :

لزوم تفاوت قائل شدن در اثبات پذیری شناسایی سود در مقابل زیان . طبق این تعریف از محافظه کاری،  پیش بینی سودهای آتی، بایستی از قابلیت اثبات پذیری بیشتری نسبت به زیانهای آتی برخوردار باشد.

به طور کلی می توان محافظه کاری حسابداری را در سه مقوله به شرح زیر طبقه بندی کرد:

الف مقوله رفتاری: بدبینی از خوش بینی بهتر است. به عنوان نمونه براساس رهنمودهای حسابدار بدهی های احتمالی(زیانهای احتمالی)تحت شرایط خاص شناسایی می شوند در صورتی که این رهنمودها در خصوص دارایی های احتمالی (سودهای احتمالی )کاربرد ندارد.

ب- مقوله زمان: زودتر نشان دادن زیان ها و هزینه ها از دیرتر نشان دادن آنها بهتر است و دیرتر نشان دادن سودها و درآمدها از زودتر نشان دادن آنها بهتر است.

ج) مقوله ارزش: کمتر نشان دادن سودها و درآمدها از بیشتر نشان دادن آنها بهتر است و بیشتر نشان دادن زیانها و هزینه ها از کمتر نشان دادن آنها بهتر است

تعریف دیگری که توسط محققان از محافظه کای حسابداری صورت گرفته است ، آنرا اینچنین بیان می کند

محافظه کاری حسابداری،یک مفهوم حسابداری است که منجر به کاهش سود انباشته گزارش شده از طریق شناخت دیرتر درآمد و شناخت سریعتر هزینه،ارزیابی پایین دارایی و ارزیابی بالای بدهی می شود.

 برای دریافت مقاله کامل و منابع مورد استفاده با ترجمک تماس بگیرید (کد مقاله: 110015).

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۰۳:۱۷
آوید فهیم

با سلام خدمت بازدید کنندگان گرامی

اگر در طی 12 ساعت پس از درخواست مقاله از سایت www.tarjomac.com پاسخی دریافت نکردید، تذکری به tarjomac@gmail.com ارسال نمایید. روتین ترجمک بدین صورت است که در طی 12 ساعت پس از دریافت درخواست کاربر، لینک دانلود مقاله برای کاربر ارسال خواهد شد. متشکرم. مدیریت وبلاگ

لوگوی ترجمک

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۰۶
آوید فهیم

پژوهشی بر کیفیت و ارزشیابی افشای اطلاعات حسابرسی دولتی

در سال های اخیر، حسابرسی دولت به موضوع داغ مورد توجه جامعه تبدیل شده است، کیفیت حسابرسی دولت هسته و محوریت کار حسابرسی دولتی است. تحقیق بر کیفیت حسابرسی دولت در جهت بهبود هر چه بیشتر سطح کار حسابرسی دولتی، کاهش هزینه های دستگاه و رفع واگذاری مسئولیت منابع دولتی از اهمیت حیاتی دارد. در این مقاله، ما به بررسی مشکلات ارزشیابی کیفیت افشای اطلاعات حسابرسی دولت از طریق متغیرهای زبانی فاصله خاکستری پرداخته ایم. ما از عملوند هندسی توزین شده زبان شناختی فاصله خاکستری (IGLWG) برای تجمع متغیرهای زبان شناختی فاصله خاکستری متناظر با هر یک از بدیل ها و بدست آوردن مقدار کلی بدیل ها استفاده کردیم، سپس بدیل ها را رتبه بندی و مطلوب ترین آنها را انتخاب کردیم. در نهایت برای روشن شدن مطلب مثالی ارائه گردید.

واژه های کلیدی: ارزیابی کیفیت، متغیرهای زبان شناختی فاصله خاکستری، عملوند هندسی توزین شده زبان شناختی فاصله خاکستری (IGLWG)، افشای اطلاعات حسابرسی دولت

1. مقدمه

دولت با مشکلات فراوانی مواجه است، یکی از این مشکلات چگونگی اطمینان از استفاده کارآمد از پول دولت است، مشکل دیگر چگونه متقاعد کردن ملت در این مورد است که دولت پول مردم را خوب مدیریت می کند. عمل ثابت کرده است که مجموعه خوب پیکربندی های نهادی می تواند به طور اثربخشی هزینه های مدیریت را کاهش داده و مقدار منبع را بهبود بخشیده و رفتار پیشرفته و منطقی ایجاد نمایند، در حالی که رفتار رو به عقب و غیر منطقی را سرکوب و کاهش دهد [4-1]. سیستم حسابرسی عملکرد دولت، به عنوان نوعی گزینه، برای محدود کردن رفتار دولت، از اهمیت بالایی برای تقویت نظارت بر قدرت دولت برخوردار است. حسابرسی عملکرد دولت توسط نهادهای حسابرسی مدیریت همگانی دولتی انجام می شود، و بررسی می کنند که آیا در راستای اصول اقتصادی، بهره وری و تاثیر می باشد یا نه، تا دولت تشویق به بهبود مدیریت همگانی، بهبود عملکرد مدیریتی فعالیت های حسابرسی بپردازد. اقتصاد به حیطه تحت توجه کیفیت، تلاش برای کاهش هزینه های کسب و استفاده از منابع اطلاق می شود، اسماً صرفه جویی است، به رابطه بین نهاده و برونده اطلاق می شود، اسماً نهاده بایستی بزرگترین برونده را حاصل کند، یا نهاده در شرایط معین، کمترین نهاده به بیشترین خروجی تبدیل شود؛ اثر به پروژه، طرح، یا فعالیت اطلاق می شود که نتایج مورد انتظار و نتایج واقعی را به همراه دارد [8-5]. زمینه یا علت حسابرسی عملکرد دولت براساس سه جنبه است: یکی، بالا رفتن کینزی که موجب گسترش سریع عملیات دولت می شود و مخارج دولتی به طور چشمگیری افزایش می یابد؛ دوم، با پیشرفت سیستم سیاسی دموکراتیک، آگاهی دموکراسی همگانی به تدریج بهبود یافته، ملزومات مسئولیت پذیری دولت را افزایش داده است؛ سوم، فناوری مدیریت علمی در مدیریت دولتی، بکارگیری مدیریت عملکرد، ارزیابی عملکرد اساس تکنیکی فراهم می کند. از نظر حسابرسی عملکرد دولت از نظر اهمیت نظری و عملی، برای انجام حسابرسی عملکرد دولت برای بهبود عملکرد هزینه مالی دولتی، دگرگونی سیستم سیاسی را در کشور ما عمیق تر می کند و دولت کارآمد، دموکراتیک، تمیز، شفاف، مسئول را شکل می دهد تا نقش بهتری در عملکرد برتر دولتی ایفا کند. در حال حاضر دفتر ملی حسابرسی بیش از 85% کارهای حسابرسی دولت را انجام می دهد. تاریخچه حسابرسی ملی چین کوتاه است، بنابراین حسابرسی دولت هنوز در مرحله آزمایشی و اکتشاف تئوری و عملی است. بنابراین، برای تقویت تحقیقات نظری و عملی عملکرد حسابرسی دولتی، برای پیشرفت اقتصاد چین و پیشرفت های اجتماعی، از ارزش و اهمیت عملی خاصی برخوردار است [9-12]. در حال حاضر، حسابرسی عملکرد بومی دولت در مرحله شیرخوارگی است، حسابرسی و مفهوم های مرتبط با حسابرسی عملکرد دولتی سیستمی است که بخوبی تحقیق نشده است، برای اجرای عملی حسابرسی بایستی الگوی معین واحد، وضعیت قطعی داشت که حسابرسی دولتی در کشورها از نظر نظریه و عمل بررسی شده و عایدات و هزینه های مالی عمقی حسابرسی شوند، چیزی که در واقع از حسابرسی عملکرد دولتی مستقل نیست. بنابراین، مطالعه نظری حسابرسی عملکرد دولت، از اهمیت بالایی برای هدایت کار عملی حسابرسی برخوردار می باشد. از نظر نظریه و عملکرد حسابرسی دولت های خارجی، و حسابرسی پس از دهه ها کاوش و بهبود، حسابرسی بالغ تر شده است، و برنامه حسابرسی عملکرد دولت را انجام می دهد، حسابرسی عملکرد دولت در وضعیتی است که کل حسابرسی ملی بیشتر و بیشتر مهم می شود. چگونگی درس گرفتن از حسابرسی عملکرد دولت برای شکوفایی و غنای حسابرسی، ساخت نظریه حسابرسی دولتی کشور، و براساس موقعیت حسابرسی موجود دولت، راهی برای کاوش حسابرسی عملکرد دولت پیدا می شود، بهر حال کشور ما در مراحل اولیه تولید حسابرسی عملکرد دولت با اهمیت عملی خاص می باشد [13-17].

برای دریافت فهرست منابع و ادامه مطلب با ترجمک تماس بگیرید (کد مقاله: 110019).

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۰۳:۱۰

ترجمک از مترجمین کلیه زبان ها و رشته های دانشگاهی دعوت به همکاری می کند. اگر توان کافی برای ترجمه متون مختلف را دارید، با ترجمک تماس بگیرید یا فرم استخدام ترجمک را تکمیل کنید. ترجمک از همکاری شما قدردانی می کند. همکاری به صورت آنلاین است.

emp_banner

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۰۵:۴۳
آوید فهیم