ترجمک: ترجمه حرفه ای متون تخصصی

خدمات تایپ، ترجمه و پایان نامه ترجمک

ترجمک: ترجمه حرفه ای متون تخصصی

خدمات تایپ، ترجمه و پایان نامه ترجمک

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

 کاربردهای بیوسورفکتانت در صنعت نفت

صنعت نفت در طی 100 سال گذشته نیروی محرکه جهان مدرن بوده است، اما استخراج راحت نفت خام سبک با کیفیت محدود است، منابع قابل بازیافت کلی تخمین زده اند که بین 2 تا 4 تریلیون بشکه می باشند که دو مسئله اصلی را به همراه دارند: اول، کفایت و بیشینه سازی مراحل کلی پردازش و دوم، چالش استفاده از نفت خام سنگین و تار-ماسه که نمایانگر مشکلات انرژی مبتنی بر هیدروکربن آینده می باشند (هال و همکاران[1]، 2003).

بیوسورفکتانت ها و بیوامولسیفایرها دو گروه جدید و بدیع از ملکول ها هستند که از قدرتمندترین و تطبیق پذیر ترین فرآورده های جنبی هستند که تکنولوژی میکروبی مدرن می تواند به حیطه هایی از قبیل تخریب زیستی و زیست تجزیه هیدروکربن ها در مخازن نفت، آنزیم ها و بیو کاتالیست ها برای ارتقاء نفت و گاز؛ ارائه نماید (پرفیوم و همکاران[2]، 2010). بعلاوه، بیوسورفکتانت ها نقش اساسی در استخراج ، انتقال، بهسازی، و پالایش نفت و ساخت فراورده های پتروشیمی ایفا می کنند.

بازیافت نفت بهسازی شده میکروبی:

پرفیوم و همکاران (2010) گزارش کرده اند: تکنولوژی های کلاسیک استخراج نفت در برگیرنده بصورت اولیه و ثانویه انجام می شدند فقط بخشی از نفت موجود در میدان نفتی را با کفایت حدود 40-30 درصد از نفت در دسترس استخراج می کردند، انتظار می رود که این اثربخشی با تخلیه تدریجی منابع نفت خام سبک کاهش یافته و بنابراین نفت خام چسبناک و سنگین رها شود، بنابراین ایجاد یک پروسه ثالثیه برای بهبود بازیافت نفت ضروری می شود. آنها همچنین گزارش کرده اند که بیوسورفکتانت ها قادر به حرکت دادن نفت جابجا شده و متحرک از میان صخره ها و خاک حامل اطراف منبع نفتی از طریق سه مکانیسم اصلی هستند.

1- کاهش کشش بین سطحی بین نفت صخره و نفت شور آب

2- تعدیل خیس و تر شدگی واسط های متخلخل

3- امولسیون سازی نفت خام

بعلاوه، تولید بیوسورفکتانت با متابولیسم نفت چسبناک از طریق میکروارگانیسم هایی که کسری از هیدروکربن های سبک تر را تولید می کنند همراه است که موجب مایع تر شدن نفت می شود. لیشنیزین برای بهبود بازیافت نفت استفاده شده است، جایی که بصورت خارج از میدان توسط باسیلوس لیشنیزین تولید شده و به داخل منابع نفتی تزریق شده است. این سورفکتانت حتی در غلظت های کم (10 – 60mg/L) قادر به کاهش کشش بین سطحی به مقادیر خیلی کم (کمتر از 10 -2 mN/M) می باشد، چیزی که برای آزاد شدن نفت های احاطه شده لازم است. همچنین تحت تأثیر درجه حرارت ( 140oCPH (از 6 تا 10)، شوری (بیشتر از 10% w/v NaCl) و غلظت کلسیم ( 340mg/L CaCl2) قرار نمی گیرد (پرفیوم و همکاران، 2010).

ماگوت[3] (2005) استفاده از بیوسورفکتانت های انتخابی آزمایشگاهی تولید شده توسط میکروارگانیسم ها را گزارش کرده است که در مخازن نفت با موفقیت انعکاسی تزریق شده است. این میکروب ها به همراه مواد غذایی مورد نیازشان در چاه های نفت تزریق شده، بنابراین توانایی رشد و متابولیزه کردن آنها در این حیطه است. از آنجایی که بیشتر فرآیندهای استخراج نفت در درجه حرارت بالا انجام می شود، بیشتر ارگانیسم های بکار گرفته شده در این مکان اکسترموفیل[4] (توان رشد در شرایط نامساعد محیطی) می باشند.

گونه های سازگار با حرارت سودوموناس آئروجینوز جداسازی شده از آب های تزریق، مشخص شد که ملکول هایی تولید می کنند که در تست های آزمایشگاهی و تست در مخازن دارای درجه حرارت کم در جابجایی نفت احاطه شده موثر هستند. رامنولیپیدهای تولید شده در درجه حرارت بالای 90 درجه سانتیگراد با غلظت ذرات مشخص 70 میلی گرم در لیتر و PH پایین خیلی کم تحت تاثیر شوری و یون کلسیم قرار گرفتند، هرچند استفاده از این میکروب بعلت دسته بندی ان در ارگانیسم های ریسک گروه 3 با محدودیت های قانونی برای بکارگیری در محیط و کار و جابجایی آن همراه است. از آنجایی که این ارگانیسم بطور تیپیک مزوفیل (میان دما) و هوازی است خود محدودیت محسوب می شود (پرفیوم و همکاران، 2010).

راهبرد دیگر براساس این مفهوم است که مخازن نفتی خود زیستگاه جوامع میکروبی بومی خود هستند، گرچه اطلاعات موجود در مورد این اکوسیستم های میکروبی بعلت مشکلات جمع آوری نمونه های نماینده جامعه و همچنین انجام تجزیه و تحلیل در محل؛ خیلی محدود است. بنابراین، چه میکروارگانیسم ها محل بومی بود یا بصورت خارجی از طریق سیل آب، چاه کندن یا سایر عملیات های مرتبط با چاه نفت وارد شده باشند، هنوز لازم است که تایید شده و عملکرد و متابولیسم آنها بررسی شود (اوکولیگبه و آگاری، 2012).

انتقال نفت خام از طریق لوله ها:

لازم است که نفت خام در فواصل طولانی و از میدان استخراج به پالایشگاه منتقل شود. چسبندگی نفت فاکتور اصلی است که روی عملکرد لوله ها اثر گذاشته و جریان نفت از میان آنها را کند می کند. روش های سنتی از قبیل گرم کردن یا حل کردن با حلال جهت کاهش ویسکوزیته نفت خام استفاده می شده است اما تکنولوژی آینده دار شامل تولید یک امولسیون نفت در آب ثابت و یکنواخت است که حرکت نفت را تسهیل کند و اخیراً این روش بدست آمده است و شیوه های جدیدی برای بکارگیری انواع زیستی امولسیون کننده های نوع سورفکتانت ایجاد شده که بخصوص برای حل این مشکل مفید هستند. امولسان بصورت تجربی در خطوط لوله نفت خام سنگین بوسکان[5] تست شده است که دارای ویسکوزیته حدود 200000 cp می باشد. از آن بعنوان سورفکتانت استفاده شده است: نسبت نفت یک به 500 بوده و این سورفکتانت امولسیون ثابت نفت در آب 70% w/v ایجاد نمود. زمانی که این امولسیون به پالایشگاه رسید، هیدروکربوزول ها[6] را می توان از حالت امولسیون خارج کرده و مستقیماً بدون آبدهی استفاده نمود یا با آنزیم های امولسانز خاص واکنش داده و بیوامولسیفایر را از حالت پلیمری خارج ساخت بنابراین امولسیون قبل از استفاده از هم پاشیده می شود (پرفیوم و همکاران، 2010).

تمیز کردن مخازن و تانکر و کانتینرهای نفت:

روزانه مقادیر بالایی نفت خام جابجا و توزیع می شود که این کار توسط تانکرها، کامیون ها و قایق ها انجام می شود، بنابراین مشکل تمیز کردن و نگهداری این محفظه های انتقال وجود دارد.

پرفیوم و همکاران (2010) فرآیندی را بیان کرده اند که دربرگیرنده فاز شستن با یک محلول آبی از مشتقات امولسیون (آلفا و بتا امولسانز) تولید شده توسط ای.ونتیانوس ATCC 31012[7] می باشد، که در آن یک امولسیون نفت در آب توسط تکان دادن یکنواخت مواد داخل تانکر ایجاد شده، امولسیون داخل تانک خارج شده و هیدروکربن باقیمانده توسط تجزیه فیزیکی یا شیمیایی امولسیون جداسازی می شود.

تهیه محصولات پتروشیمی:

این بازار توسط شرایط محیطی خشک و قعطی بجای اقتصادی بودن فرآورده ها نظارت می شود، یکی از این حیطه ها جایی است که در آن سوخت های امولسیون شده تولید می شود، سوخت های امولسیونی امولسیون آب در دیزل می باشند که محتوای تیپیک آب آنها 10 – 20% (v/v) می باشد. آنها با استفاده از بسته های سورفکتانت خاص به همراه تنوعی از افزودنی ها (برای نمونه، پاک کننده، بهساز چربی، ماده ضد کف، بهبود دهنده احتراق، ماده ضد زنگ و غیرفعال کننده فلزات) تولید می شوند. انتظار می رود که سورفکتانت امولسیون را تثبیت کند و اطمینان دهد که قطرات آب بطور یکنواخت در داخل سوسپانسیون سوخت دیزل منتشر باشند. سورفکتانت های غیر یونی مثل الکل اتوکسیلات[8]، اتوکسیلات اسید چرب، و استر قندی اسیدهای چرب اخیراً برای این کار استفاده می شوند (پرفیوم و همکاران، 2010).

این یک تکنولوژی جالب است که اخیراً در اروپا برای ناوگان حمل و نقل عمومی، موتورهای دریایی، لکوموتیوها، تسهیلات گرمایی بخاطر بهبود کفایت احتراق آن، بکارگیری میکرویی ذرات آب منجر به امولسیون آلاینده های خطرناک از قبیل اکسید های نیتروژن (≤ 25%)، دی اکسید کربن (≤5%)، دوده سیاه ( 80%) و مواد ذره ای (≤60%) و همچنین کاهش سوختن دیزل؛ استفاده می شود (پرفیوم و همکاران، 2010).

برای دریافت مطلب کامل با ترجمک تماس بگیرید (کد مقاله: 110001).

[1] Hall et al.       [2] Perfume et al.     [3] Maggot         [4] Extremophile

[5] Boscan heavy crude oil                 [6] Hydrocarbosols      

[7] A. venetianus ATCC 31012            [8] Ethoxylates

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۱۰
آوید فهیم

از حسن انتخاب شما سپاسگزاریم. با توجه به سفارش خود، روی تصویر مورد نظر کلیک بفرمایید.

ثبت سفارش          تدوین پروپوزال          تدوین و حروفچینی پرایگان ایان نامه 

تجزیه و تحلیل آماری پایان نامه          پاورپوینت             درخواست مقاله

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۲۵
آوید فهیم

رواندرمانی گروهی ریشه در مدل های روان پویایی از پاتولوژی داشته و قبل از اینکه برای اولین بار CBT توسط آئورن بک و همکارانش[1] (بک، 1979) ارائه شود، وجود داشته است. مهمتر اینکه، روان درمانی گروهی به روابط و تعاملات بین اعضای گروه به عنوان وسیله ای برای تغییر می نگرد. در گروه های CBT، به طور سنتی تصور می شده است که مدل شناختی رفتاری تعلیم داده شده به گروه بیشتر از یک «ترکیب فعال» درمان نسبت به رابطه بین اعضای گروه است (بیلینگ[2]، 2006). در واقع، رسوم آموزشی به صورت ذاتی در مدل CBT ریشه دارند، و بنابراین خیلی آسان خودش را با ارائه گروه یا کلاس ها منطبق می کند، همانطور که حقیقت CBT چنین است که یک روش ساختار دهی شده و هدایتی، مشارکتی، با محدودیت زمانی است (فنل[3]، 1989).

هرچند CBT گروهی نمی تواند صرفاً در رابطه با تعلیم مهارت ها باشد، همانند CBT فردی (تک به تک)، عوامل بین فردی غیر اختصاصی در آن نقش دارند. همانند CBT فردی، عوامل غیر اختصاصی همان توجه تحقیقی را به خود جلب کرده اند که مدل های شناختی-رفتاری زمینه ای جلب کرده اند (از قبیل آنچه که پس زمینه افکار و رفتارهایی است که در اختلالات مختلف بیشتر هستند) (بیلینگ، 2006؛ توکر[4]، 2007). این روش تباین قوی با رواندرمانی گروهی دارد، که کانون توجه آن ارتباطات بین فردی و مکانیسم های تغییر مرتبط با آن است. پر نفوذترین اینها مکانیسم های پیشنهادی شامل «عوامل شفابخش» یالوم می باشد که در زیر لیست شده است (یالوم[5]، 1995).

فاکتورهای درمانی در روان درمانی گروهی

        • §          ایجاد امیدواری
        • §          همگانی سازی
        • §          ترویج اطلاعات
        • §          نوع دوستی
        • §          بازپیدایی تصحیحی گروه خانوادگی اولیه
        • §          توسعه تکنیک های اجتماعی سازی
        • §          رفتارهای تقلیدی
        • §          یادگیری بین فردی
        • §          همبستگی گروهی
        • §          تخلیه هیجانی
        • §          فاکتورهای وجودی

برای دریافت اصل و ترجمه مقاله با ترجمک تماس بگیرید (کد مقاله 110002).



[1] Aaron Beck and colleagues  [2] Bieling   [3] Fennell

[4] Tucker   [5] Yalom

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۱۸
آوید فهیم

تست های مورد استفاده برای شناسایی جدایه های حاصل از کشت کلنی های سودوموناس شامل تست های بیوشیمیایی و تست های فنوتیپی است. این تست ها عبارتند از:

رنگ آمیزی گرم - تست کاتالاز - تست اکسیداز - تست اوره آز - تست تخمیر کربوهیدارت - تست تولید H2S - واکنش لیتموس - تست هیدرولیز نشاسته - تست هیدرولیز ژلاتین - نست موتیلیتی (تحرک) - تست رنگ آمیزی اسپور - تست همولیز - ....

gram staining, carbohydrate fermentation test,H2S production test, IMViC, Urease test, catalase test, oxidase test, litmus milk reaction, starch hydrolysis test, gelatin hydrolysis test, spor staining, motility, penicillin sensitivity test

شرح کامل این تست ها برای درج در فصل سوم پایان نامه به طور آماده و تیتر بندی شده در ترجمک موجود باشد. برای دریافت مطلب کلیک کنید (کد مطلب 110003).

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۰۴
آوید فهیم

اولین منبع انرژی و سوخت سراسر جهان هیدروکربن ها می باشند، که بخاطر ظرفیت تولید انرژی آنها می باشد. روشن است که نشت و انتشار ناخواسته آن رخ می دهد، که در عملیات های روتین تولید، پالایش، توزیع و همچنین از عواقب تصادفات و غیره؛ دیده می شود؛ و همیشه بطور فزاینده ای علاقمندی محققان و دانشمندان این حیطه را به همراه داشته است (اُکوه[1]، 2003). نشت و دور ریز نفت یکی از مشکلات جهانی در کشورهای صنعتی و کشورهای در حال توسعه می باشد. بیشتر توجه روی محیط های دریایی است زیرا بیشترین انتشارها و تصادفات و عملیات های نفتی در محیط های دریایی انجام می شود. بدون شک سرراست ترین رویکرد زیست درمانی مکفی این مسئله پایش مداوم نرخ از بین رفتن و انتشار هیدروکربن ها می باشد. هیدروکربن ها دارای منشاء بیولوژیک هستند، و هیدروکربن های دارای زنجیره کوتاه و بلند (آلکان ها: C10-C20; C20-C40) بطور کامل از فرآیندهای بیولوژیک ریشه می گیرند (سوریدج[2]، 2007). آلاینده های هیدروکربنی برای سلامت گیاهان مضر بوده، در انسان ها سرطان زا، جهش زا، و یک مسموم کننده قوی سیستم ایمنی بوده که تهدید بزرگی برای سلامت انسان و حیوانات می باشد (تینگ و هوتان[3]، 1999). نفت و زغال سنگ حاوی کلاسی از ملکول ها هستند که هُپانوئید[4] نامیده می شود، و عموماً در دیواره سلولی باکتری ها یافت می شوند. محققان معتقدند که این سوخت ها روزگاری در نقطه از زمان توسط میکروارگانیسم ها ایجاد شده اند و همیشه زیست تجزیه این سوخت ها تا حدودی رخ داده است. زیست تجزیه هیدروکربن ها توسط جمعیت های طبیعی میکروارگانیسم ها امکان تبدیل مواد خطرناک به اشکالی که سمی نبوده یا سمیت کمتری داشته باشند؛ نمایانگر یکی از مکانیسم های اولیه ای است که توسط آن فرآورده های نفتی و دیزل از محیط پاک می شوند. یکی از مهمترین مشخصات باکتری های تجزیه کننده هیدروکربن ها توانایی آنها در امولسیون سازی هیدروکربن می باشد که توسط ماده فعال سطحی ترشحی خود بنام بیوسورفکتانت این کار را می کنند. بیوسورفکتانت ها مستقیماً در فرایند دفع هیدروکربن ها از محیط توسط افزایش زیست آمادگی و زیست تجزیه هیدروکربن ها توسط میکروب ها و آنزیم های میکروبی مورد استفاده در سیستم؛ درگیر هستند. در بعضی از موارد که باکتری های درونی و بومی قادر به برآورده کردن نیازها نیستند، از گونه های قدرتمند جاهای دیگر استفاده می شود که به آن زیست تقویت می گویند. هرچند مهار تلقیح رشد بعلت محدودیت مواد غذایی و رقابت با میکروارگانیسم های بومی محل، بد بودن آلاینده های در دسترس (بخاطر عدم حلالیت آنها در آب) و مشکلات مخلوط شدن ارگانیسم های تلقیح شده با خاک آلوده، همگی از معضلات زیست تقویت می باشند.

ترجمه مطالعه پاندا و همکاران (2013) «جداسازی و شناسایی میکروارگانیسم های تجزیه کننده هیدروکربن های نفتی» در ترجمک موجود است. برای دریافت اصل و ترجمه مقاله با ترجمک تماس بگیرید (کد مقاله: 110004).



[1] Okoh                         [2] Surridge

[3] Ting and Hutan      [4] hopanoids

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۴۹
آوید فهیم

مقدمه ای بر بیوسورفکتانت ها

یکی از گروه های سورفکتانت ها که بطور زیادی مورد علاقه و مطالعه دانمشندان است؛ در صنایع، کشاورزی، پزشکی و اندکی در زیست درمانی محیطی کاربرد دارد، بیوسورفکتانت ها می باشند. بیوسورفکتانت ها جز دسته ملکول های فعال سطحی (یا سورفکتانت ها) هستند، اما دارای ساختار متفاوتی هستند، و توسط میکروارگانیسم ها تولید می شوند. بخاطر نگرانی های موجود امروزی از وضعیت محیط زیست، انجام تحقیقات در زمینه بیوسورفکتانت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این ملکول ها کشش سطحی و تنش بین سطحی را در محیط های مایع و مخلوط با هیدروکربن ها کاهش می دهند، که دارای خواص بالقوه ای در زیست درمانی می باشند. آنها موجب افزایش حلالیت و برداشت آلاینده های آب دوست (هیدروفوب) می شوند و این منجر به کاربرد فراوان در تجزیه زیستی این مواد و همچنین بازیافت نفت و همچنین فرآیند امولسیون زدایی شده است. سورفکتانت های تولیدی میکروارگانیسم ها به خاطر تجزیه زیستی، سمیت پایین، اثربخشی خیلی بالای حرارتی، اسیدیته، و شوری؛ نسبت به سورفکتانت های شیمیایی ارجحیت دارند (Sing and Cameotra, 2004). چون بیوسورفکتانت ها مستقیماً در محیط تجزیه می شوند و می توان با استفاده از میکروارگانیسم ها به مقادیر بالا تولید نمود، بنابراین تولید آنها وابسته به هیچ فرآورده جنبی مشتق از نفت خام نیست؛ بنابراین به راحتی می توان آنها را جایگزین سورفکتانت های صناعی کرد (Sarubo et al., 2006; Desai and Banat, 1997). می توان گفت که این مواد سازگاری محیطی بالاتری نسبت به سورفکتانت های صناعی دارند، چون برای محیط زیست سمی نیستند، دارای ظرفیت تجزیه زیستی بالایی هستند، در دسته مواد «طرفدار محیط زیست» قرار می گیرند. می توان از آنها به عنوان امولسیون ساز، امولسیون زدا، مرطوب کننده، ماده پخش کننده، ماده کف ساز، ضدعفونی کننده، افزودنی فعال غذایی استفاده نمود و در صنایع مختلف از قبیل نفت و گاز، پتروشیمی، شیمی ارگانیک و فرمولاسیون لیز کننده ها، صنایع غذایی و نوشیدنی، زیبایی و آرایشی، مواد ضدعفونی کننده، صنایع دارویی، معدن داری و فلزگری، شیمی کشاورزی و ساخت حشره کش ها، محافظت و مدیریت محیط زیست (بازیافت نفت، دفع فلزات سنگین در خاک و آب آلوده و غیره)؛ کاربرد دارند (Violeta, 2011).

برای دریافت کل مطلب و فهرست منابع مورد استفاده، با ترجمک تماس بگیرید (کد مقاله: 110005)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۴ ، ۰۵:۳۴
آوید فهیم

می دانیم که اطلاعات پیش بینی همیشه با  انحراف همراه است، اما به کاهش زمان رسیدن محصول به بازار کمک می کند. این مهم است چرا که در صورت طولانی شدن زمان انتظار، وفاداری مشتری کاهش می یابد؛ بنابراین، برقراری تعادل بین خطای پیش بینی و ضرر مشتری ضرورت دارد. در این مقاله یک رویکرد تولید ارائه می شود که هدفش جبران خطای پیش بینی و ضرر احتمالی مشتری در حال انتظار برای یک محصول (یا خدمت) در جهت تقویت سود است. مدل بدیع برای رفع این وضعیت ارائه شده است. نتایج نشان داد که این مدل می تواند راه حل تولید بهتری نسبت به رویکرد ساخت برای انبار (تولید انبوه) یا ساخت طبق سفارش (تولید سفارشی) از طریق شروع تولید در زمانی بین این دو رویکرد سنتی، ارائه نماید.

واژه های کلیدی: مدل تولید، تغییرات پیش بینی، رفتار مشتری

 

1. مقدمه

براساس مدت زمان سپری شده از شروع ساخت تا ورود محصول، چیدمان های تولید متفاوتی وجود دارد، از قبیل ساخت طبق سفارش[1] (MTO)، ساخت برای انبار[2] (MTS) و رویکردهای پیوندی (راجاگوپالان[3]، 2002؛ سوبون، ایشیکاوا و یاماموتو[4]، 2002). برای کاهش انبار داری مورد نیاز، بعضی از سازندگان سعی می کنند که از MTS به MTO تغییر رویه بدهند، اما این منجر به طولانی شدن زمان انتظار مشتری می شود. زمان انتظار یک عامل مهم در حفظ مشتری می باشد، چگونگی کاهش این زمان همیشه ارزش توجه کردن را داشته است. تولید MTS می تواند موجب کاهش زمان انتظار مشتری شود، اما چگونه تولید کردن به اندازه صحیح در جهت برآورده کردن تقاضاهای «آینده» خود یک مسئله حیاتی است. تولید زودرس می تواند مزیت کم شدن نیاز به انبار ایمن، نرخ های بالای استفاده از ظرفیت تولید، و سهولت رسیدگی به نوسانات تقاضا را به همراه داشته باشد (اسپیتر، کوک، و دلایرت[5]، 2005). شائو و دانگ[6] (2012) به طور خلاصه بیان کرده اند که MTO در زمان کم بودن بها و کوتاه بودن زمان بین گرفتن سفارش و تحویل کالا ارجحیت دارد، در حالی که MTS بیشتر در مواقعی که بها بالا بوده و زمان بین گرفتن سفارش و تحویل کالا طولانی است، قابل اعمال تر است.

 برای دریافت کل مطلب به همراه مقاله اصلی، با ترجمک تماس بگیرید (کد مقاله: 110006)



[1] Make-To-Order                               [2] Make-To-Stock

[3] Rajagopalan

    [4] Tsubone, Ishikawa, and Yamamoto

[5] Spitter, Kok, and Dellaert               [6] Shao and Dong

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۵۴
آوید فهیم

بیمه ترجمه

ما دوستان خود را در پس از ورود به ترجمک در دایره ترجمکی ها قرار می دهیم. 

اولین بار که شما با ترجمک همکاری کنید، وارد دایره ترجمکی ها می شوید. در دفعات بعدی به ازای هر بار همکاری با ترجمک از 0.5 درصد تخفیف برخوردار خواهید شد. یعنی با دادن 200 سفارش ترجمه یا تحقیق به ترجمک، شما به مشتری ویژه (VIP) ترجمک تبدیل می شوید و کلیه خدمات ترجمک برای شما رایگان خواهد شد، حتی ترجمه یک کتاب 100 هزار کلمه ای یا یک پایان نامه کامل.

خدمات ترجمک

از طریق همکاری با ترجمک برای کل عمر خود یک مترجم رایگان ایجاد کنید. ترجمک به ورود و همکاری شما با ترجمکی ها ارج می نهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۵۸
آوید فهیم

مدرنیسم و نظریه مدیریت دولتی

می توان به مدیریت دولتی نوین به صورت آنچه که تفکر نوگرا اطلاق می شود، و به درجات کمتر به صورت دیدگاه های متقابل مختلف نگریست. در تعریف مدرنیست (نوگرایی)، رنه دکارت، فرانسیس باکون[5] و سایرین را می توان ذکر کرد، اما دیدگاه مدرنیست در فصول مربوط به نیکولا ماکیاولی، جرمی بنتام، جان لاک و آدام اسمیت[6] ارائه می شود. این فلاسفه، متفکران مادی هستند که روی خوبی مردم متمرکز بوده اند، همانطور که تفکر منطقی اکید در روش های علمی دیده می شود. بسیاری از آزادیخواهان شناخته شده قرن نوزدهم، همراه عدم اطمینان به دولت، به عنوان یک ابزار اجتماعی اطمینان زیادی به ظرفیت تفکر منطقی نسل بشر در اکتشاف، جمع بندی، اعمال دانش داشته اند. در زبان نوین، معنی اصطلاح "آزادیخواه" تغییر کرده است (عمدتاً بخاطر پیشرونده بودن آن، همانطور که توسط پروفسور سمیز دادلی[7] شرح داده شده است) تا دولت را به عنوان یک ابزار اجتماعی پذیرفته و وارد رویاهای خود کند. در هر دوی قرن های نوزدهم و بیستم، نشانه نوگراها اعتقاد آنها به استدلال انسانی و پژوهش تجربی برای کشف حقیقت و استفاده از آنها برای بهبود شرایط انسان، بود. علم مدرن حاصل این اعتقاد است. انسان می توانست به راحتی در همان نوگرایی متوقف شود، زیرا تاثیر آن بر تفکر غربی آنچنان چشمگیر و معنی دار بود، اما نگرش های دیگری وجود داشت که جلب توجه کرده و به طور فزاینده ای تاثیر گذار شدند. دو فیلسوف به نام های دیوید هوم[8] و ادموند بروک[9] توانایی استدلال انسان ها برای حقیقت یابی و کشف دانش را به سئوال کشیدند، که بایستی بخصوص برای هدایت تمدن ما استفاده می شدند. مخالفان بعدی نوگرایی که در این کتاب قید شده اند، مارشال دایموک، ژان-پائول سارتر، جان راولز[10] و همچنین مکتب فکری به نام پدیده شناسی یا پدیدار شناسی[11] بودند. که هر کدام تداوم کار فلاسفه قبلی بوده و هسته بنیادین تفکر نوگرایی را به چالش کشیدند.

هرچند اگر لحظه ای به نوگراها برگردیم، چگونه تفکر آنها روی خلق و دگرگونی بعدی مدیریت دولتی آمریکا اثر گذاشتند؟ این سئوال در فصول مربوط به وودروف ویلسون[12]، ترقی خواهی[13]، حرکت دفترخانه، و هربرت سیمون[14] پاسخ داده شده است. ویلسون نقش سه گانه غیر معمولی به عنوان تحصیل‌گر، شاغل حرفه‌ای، و طرفدار ترقی‌خواهی بازی نمود. این طرفداران هوشمند و سیاستمدار اصولاً مسیر نوگرایی را تغییر دادند و آن را به دستور جلسه غالب در آمریکا تبدیل کردند. هربرت سیمون نگرش معرفت شناختی بنتام[15] را قبول داشت، که با تلاش منطقی سختی توسط لوودویگ ویتگنشتاین[16] توسعه داده شد، و به حیطه و رشته جدیدی از مدیریت دولتی اعمال شد.

احتمالاً به خاطر مخالفت های بعدی با نوگرایی، عدم رضایت از سیاست دولت آمریکا، ظاهر شدن فناوری اطلاعات، و واکنش های خصومت بار روز افزون به تفکر روشنفکرانه، تفکر نوگرایی با چالش مستقیمی روبرو شد. پسامدرنیسم (دوره پس از تجدد گرایی)[17] اولین بار توسط فریدریک نیچه[18] بیان گردید، اما بیشتر مسیر امروزی خود را از تلاش های لوودویگ ویتگنشتاین گرفت، که نسخه قبلی خود از نوگرایی را که مثبت گرایی منطقی نامیده بود، رها کرد. سه فصل به تشریح این دیدگاه های قدرتمند و موثر که آغازی برای نفوذ مدیریت دولتی بودند، اختصاص داده شده است.

همانطور که تلاش داریم مدیریت دولتی را درک کنیم، این مسئله ما را به کجا می کشاند؟ روشن است که عدسی نوگرایی هنوز وجود دارد. شاگردان و شاغل ها به مدرسه رفته و موضوعاتی شبیه به مدیریت کیفیت جامع، مدیریت ریسک، تجزیه و تحلیل هزینه-سود، نظریه گزینه های عمومی، و رویکردهای فراوان دیگری را می خوانند که همگی ریشه در نوگرایی دارند. معهذا، عدسی های دیگری وجود دارد که برای جامعه روشنفکران قابل قبول تر است، از قبیل رفتار سازمانی و بیانگر اهمیت نوشتن به انگلیسی ساده می باشد. یکی از دیدگاه های در حال ظهور نوین گرایش کارآفرینی دولتی[19] یا عمومی می باشد، و یک فصل از این کتاب به این عدسی اختصاص داده شده است. فصل آخر تلاش دارد به توسعه های قرن بیست یکی نگاهی بیاندازد و از میان عدسی های مورد استفاده قبلی گذشته و مجدداً بر دیدگاه دیگری متمرکز می شود که مدیریت دولتی را با پدیدار شدن قرن جدید، متفاوت می بینند.

این مطلب قسمتی از مقدمه کتاب Handbook of Organization Theory and Management است که ترجمه کامل آن در tarjomac.com موجود است. در صورت نیاز به هر یک از فصول این کتاب که در مطلب بعدی گنجانده خواهد شد، از ترجمک درخواست کنید (کد کتاب: 110007).



[5] René Descartes, Francis Bacon          [6] Niccolo Machiavelli, Jeremy Bentham, John Locke, Adam Smith          

[7] Professor Sims-Dudley                       [8] David Hume         

[9] Edmund Burke                                 [10] Marshall Dimock, Jean-Paul Sartre, John Rawls                                    

[11] phenomenology                              [12] Woodrow Wilson          

[13] progressivism                                  [14] Herbert Simon                                                                                     

[15] Bentham                                        [16] Ludwig Wittgenstein          

[17] Postmodernism                                [18] Friedrich Nietzsche                                                                              

[19] public entrepreneurialism

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۲۰
آوید فهیم

گروه مدیریت دیدبان: مطالعه موردی بر استانداردهای اعتباردهی

 

چکیده: درک و فهم استانداردهای التزام اعتبار بخشی و تصدیق یک مولفه مهم از پیکره دانشی است که انتظار می ورد حسابداران دولتی مجوز دار واجد آن باشند، استانداردهای تصدیق به عنوان بخش مهمی از امتحان CPA در سال 2011 تبدیل شده است. هرچند، تعداد کمی مطالعه موردی آموزشی (تدریسی) در دسترس می باشد که به طور خاص به موضوع عملکرد اعتباردهی در خارج از سیستم حسابرسی صورت های مالی پرداخته باشند. این مورد بر اساس وقایع حقیقی است و جنبه های کلیدی از استانداردهای اعتباردهی را بیان می کند. شرکت CPA آلتشولر، ملوین، و گلیزر، LLP[1] در رابطه با تصدیق هویت گروه مدیریت دیدبان[2] (مشاور سرمایه گذاری ثبت شده) گزارشی ارائه کرده است، که با قوانین مختلف مرتبط با دفتر داری و وکالت سرمایه های نگهداری شده برای مشتریان سرمایه گذار خودش، تطبیق داده شده است. شرکت حسابداری در تبعیت از استانداردهای اعتباردهی قابل اعمال قصور کرده است، و در نتیجه، عدم هماهنگی های ماده خود با مقررات دفتر داری و وکالت برای مشاوران سرمایه گذاری، را تشخیص نداده است.

واژههای کلیدی: استانداردهای اعتباردهی، آزمون، معیار مناسب، مشاورین سرمایه گذاری

زمینه گروه مدیریت دیده بان

گروه مدیریت دیدبان در سال 1979 به عنوان یک شرکت مشاور سرمایه گذاری تاسیس گردید[3]. حرفه اصلی شرکت مدیریت موجودی اوراق سهام پول سرمایه گذاری شده کوتاه مدت به وکالت از مشتریان می باشد. دیدبان در ژوئیه 1980 در کمیسیون تجارت کالاهای آینده[4] (CFTC) و در دسامبر 1980 در کمیسیون بورس اوراق بهادار و سهام[5] (SEC) ثبت شد. دیدبان در اسناد بازاریابی خود ذکر کرده است که از آنجایی که در سال 1979 تاسیس شده است، "هرگز حتی یک سنت از سرمایه مشتری را از دست نداده است، یا حتی یک روز تاخیر در برگرداندن مبلغ کامل پول مشتری نداشته است" و اینکه دیدبان "فقط پر کیفیت ترین اوراق بهادار ... را می خرد" زیرا بر ایمنی (ریسک کم) و سیالیت و جاری بودن تاکید دارد (SEC، 2008، 27).

شکل 1

توافقنامه قیمومیت بین دیدبان و بانک

attestation standards

برای اطمینان از حفاظت از اوراق بهادار مشتریان و لحاظ کردن ملزومات قانونی، دیدبان یک توافق نامه قیمومیت با یک بانک بزرگ برقرار کرده است. سه حساب قیمومیت مشتری جداگانه (اسناد بهادار مشتری) برقرار شده است، که در آن بانک اوراق بهادار را از طرف مشتریان نگه می دارد. حساب قیمومیت «بخش 1» دارایی ها را به وکالت از مشتریان دیدبان با عملیات داخلی نگه می دارد؛ «بخش 2» یک حساب قیمومیت است که برای نگهداری سرمایه ها از طرف خود مشتریان با عملیات خارجی برقرار شده است، و «بخش 3» برای نگهداری انواع دیگر مشتریان از قبیل صندوق های تأمینی، موقوفات، و افراد تنظیم شده است. دیدبان به هر یک از مشتراین خود اطلاع می دهد که آنها نرخ پیش بهره ای از اموال خود در این حساب های قیمومیت مشتری دریافت خواهند کرد. دیدبان همچنین دارای حساب قیمومیتی در بانک است که دارایی هایی را نگه می دارد که تحت مالکیت خود دیدبان است و برای تجارت از حساب خودش استفاده می شود (برای نمونه، اسناد مالی خانگی)، و اینکه به عنوان وجه ضمان یا گرویی برای وام هایی که بانک به دیدبان می دهد، استفاده می شود. ترتیب قیمومیت ایجاد شده بین دیدبان و بانک در شکل 1 ارائه شده است.

رای دریافت اصل مقاله، ترجمه کامل و فهرست منابع، با ترجمک تماس بگیرید (کد مقاله: 110008).



[1] The CPA firm of Altschuler, Melvoin, and Glasser, LLP            [2] Sentinel Management Group

[3] این پرونده اصولاً برپایه اقدامات اعمال شده توسط کمیسیون تجارت کالای آینده (CFTC, 2008, 2010) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC, 2008, 2010, 2011) می باشد.

[4] Commodity Futures Trading Commission                            [5] Securities and Exchange Commission

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۳
آوید فهیم